رویکرد بازاریابی جاذبه ای

کلید اثبات شده موفقیت در عرصه دیجیتال

چرا بازاریابی جاذبه ای؟

چرا خدمات بازاریابی جاذبه ای

با کنار گذاشتن تکنیک های سنتی-وقفه ای بازاریابی، نظیر: خرید تبلیغات، لیست ایمیل و چشم امید بستن به مشتریان راغب، بازاریابی جاذبه ای یا به اختصار بازاریابی جاذبه ای (Inbound Markeitng) به دنبال تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت برای جذب مخاطبان به سمت شما می باشد. تولید و بازاریابی محتوای منطبق بر علایق و خواسته های مشتری و همسو با راه حل هایی که او برای مشکلات خود به دنبال ان ها می گردد، افرادی که با برند شما غریبه هستند و مشتریان بالقوه را به سمت راه حل هایی که شما ارائه می دهید می کشاند.

بازاریابی جاذبه ای چیست؟

خدمات بازاریابی جاذبه ای چیست

بازاریابی جاذبه ای، استفاده از بازاریابی برای جذب مخاطبان بالقوه می باشد، تا به جای آنکه شما تمام انرژی و تلاش بازاریابی خود را معطوف کسب توجه آن ها کنید، مشتری، خود به سمت شما بیاید. اشتراک گذاری همان کلید موفقیت است و بازاریابی جاذبه ای عبارت است از تولید و به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان. با خلق محتوای طراحی شده برای مشتریان ایده آل شما، بازاریابی جاذبه ای، افرادی که با برند شما غریبه هستند و مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار شما هدایت و جذب می کند و موجب تقویت بیشتر جریان جذب به مرور زمان می شود.

چگونه عمل می کند؟

عملکرد متدولوژی بازاریابی جاذبه ای

در متدولوژی بازاریابی جاذبه ای، با استفاده از تکنیک های متنوع بازاریابی دیجیتال آنلاین، نظیر بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو و … که در صدر آن ها محتوای باکیفیت قرار دارد، پل ارتباطی میان شما و مشتریان بالقوه که به دنبال راه حل های شما هستند، می شود.

تمایل دارید در مورد بازاریابی جاذبه ای و متدولوژی آن بیشتر بدانید؟
بازاریابی جاذبه ای چیست؟

با تولید محتوای مطلوب، در زمان مناسب و مکان قابل دسترس، بازاریابی شما در راستای کمک و ایجاد ارزش برای مشتریانتان قرار می گیرد و از بازاریابی سنتی-وقفه ای فاصله می گیرد.

شما می بایستی:

خلق و توضیح مناسب محتوا

محتوای هدف دار تولید کنید که پاسخگوی نیازهای اساسی مخاطبان بالقوه و مشتریانتان باشد و سپس آن را در دسترس همه قرار دهید.

بازاریابی در طول چرخه خرید

مبلغان یک شبه بدست  نمی آیند؛ شما می بایستی برای چرخه ی خرید مشتریان، شامل غریبه ها، بازدیدکنندگان از رسانه های شما، مخاطبانی که اطلاعاتشان را دارید و مشتریان فعلی خود، محتوای اختصاصی تولید کنید. استفاده از رویکردها و ابزارهای مختص هر مرحله از بازاریابی موجب می شود تا غریبه های مواجه شده با راهکارهای شما به تدریج به مبلغان شما تبدیل شوند.

الزامات بازاریابی جاذبه ای

محتوای اختصاصی

مشکلات و نیازهای مشتریان و مخاطبان خود را به دقت مطالعه و بررسی کنیدو محتوای خود را همراستای آن ها بسازید. به مرور و با شناخت بهتر مشتریان راغب خود می توانید این محتوا را بهتر و بیشتر شخصی سازی کنید.

کانال های ارتباطی متنوع

رویکرد خدمات بازاریابی جاذبه ای استفاده از چند کانال به طور همزمان است. چرا که در این فرهنگ شما به دنبال مشتریان خود، آن جا که حضور دارند می روید؛ جایی که خود بخواهند و بتوانند با شما تعامل کنند.

هماهنگی

تولید، توزیع و تحلیل محتوا همگی مانند اعضای یک سیستم به طور هماهنگ می بایستی پیش روند تا به شما امکان تمرکز بر تولید محتوای مناسب در زمان مورد نیاز و در مکان مطلوب را بدهند.

خدمات بازاریابی جاذبه ای، یک استراتژی کارآمد برای بازاریابی آنلاین و کلید اثبات شده موفقیت در عرصه دیجیتال می باشد.

فاکتورهای موفقیت در بازاریابی جاذبه ای

پروفایل(پرسونا) و نقشه سفر مشتری

یک پرسونای مشتری، یک تصویر خیالی از مشتریان ایده آل شما می باشد که با گردآوری اطلاعات دقیق تر، یک پروفایل مشتری شکل می گیرد. نقشه سفر مشتری مجموعه اقدامات و مسیرهایی است که مخاطب طی می کند تا به مشتری شما تبدیل شود. این اطلاعات برای شناخت رفتارهای خرید، علایق، مشکلات و راه حل هایی که مشتریان شما به دنبال آن هستند بسیار حیاتی می باشند.

تولید محتوای جالب انگیز!

محتوا، صدای برند شماست. وقتی مخاطبان و مشتریان از شما برای دوستانشان می گویند دوست دارید چگونه شناخته شوید؟ محتوا و بازاریابی محتوا، کلید اولیه رسیدن به تمام اهدافی است که برای آن ها لحظه شماری می کنید. شناخت چرخه ی خرید مشتری و ارائه محتوای مطلوب در فرمت مناسب برای هر یک از این مراحل، نقشی کلیدی در یک تجربه مشتری استثنایی دارد.

استفاده بهنیه از پلتفرم های آنلاین

حضور کسب و کار شما در فضای آنلاین چگونه است؟ مشتریان چگونه می توانند شما را پیدا کنند؟ مشتریان بالقوه، مشکلاتی را که شما راه حلی برای آن دارید از چه طریق جستجو می کنند؟ وب سایت؟ وبلاگ؟ رسانه های اجتماعی؟ حضور در تمام پلتفرم های آنلاین ایده آل نخواهد بود. باید ببینید مشتریان ایده آل شما کجا حضور دارند و شما چگونه به بهترین شکل می توانید در دسترس مشتریان خود باشید.

سنجش عملکرد و گزارش های ملموس

اقدام مهم است اما کافی نیست. شما می بایستی یک برنامه مدون و شاخص های ملموس برای گزارش گیری و سنجش عملکرد خود در طول بازه های زمانی مشخص داشته باشید. هیچ راه حلی همیشگی نخواهد بود و گزارشات و سنجش عملکرد یک زنگ اخطار برای جستجوی راه حل های جدید و نوین برای مشکلات خواهند بود.

“اینباند مارکتینگ تیم” (IBMT) با خدمات بازاریابی جاذبه ای شما را همراهی می کند

شما چه یک سازمان نوپا باشید و چه سازمانی با هدف نوسازی استراتژی بازاریابی خود

گام به گام با یکدیگر حرکت می کنیم

گام اول در خدمات بازاریابی جاذبه ای

ارزیابی و شناخت اولیه

  • بررسی استراتژی و اهداف سازمان از حضور در فضای آنلاین
  • بررسی وضعیت فعلی حضور برند شما در فضای آنلاین
  • شناخت رقبا
  • شناخت مشتریان ایده آل

ترسیم استراتژی بازاریابی جاذبه ای

  • ارزیابی استراتژی فعلی بازاریابی سازمان
  • تعریف استراتژی بازاریابی جاذبه ای
  • همراستاسازی استراتزی بازاریابی با علایق و راه حلهای قابل ارائه به مشتری
  • شکست استراتژی به اهداف و اقدامات قابل پیگیری
گام دوم در خدمات بازاریابی جاذبه ای
گام سوم در خدمات بازاریابی جاذبه ای

اجرا و توسعه فاکتورهای موفقیت

  • تشکیل پرسونا و تدقیق پروفایل مشتری و ترسیم نقشه سفر مشتری
  • ایجاد جدول تولید محتوا
  • مطالعه و ایجاد بسترها و توسعه پلتفرم های مناسب برای دسترسی به مشتریان ایده آل
  • ایجاد شاخص های ملموس برای سنجش عملکرد و تنظیم گزارش های مدون

پیاده سازی رویکردهای عملیاتی برای جذب، تبدیل، بستن قرارداد و ایجاد لذت

  • ایجاد محتوا و بستری مناسب برای جذب مخاطبان بالقوه
  • تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان راغب برای شنیدن داستان شما
  • تغذیه مشتریان راغب با محتوای مطلوب برای تکمیل چرخه ی خرید و بستن قرارداد
  • پیگیری خواسته های مشتریان بالفعل برای حفظ مشتریان و ایجاد تجربه مشتری استثنایی
گام چهارم در خدمات بازاریابی جاذبه ای

اندازه گیری، گزارش دهی، آموزش و بهبود

  • اندازه گیری ملموس پیشرفت سازمان
  • ارائه گزارش های مدون
  • یادگیری الگوهای پاسخگو برای سازمان شما و ارائه آموزش برای نیروهای سازمانی
  • ایجاد تغییر در رویکردهای غیرپاسخگو پیشین و پیش گرفتن رویکردهای منطبق بر بهبود
برای هماهنگی یک مشاوره ۱۵ دقیقه ای رایگان همین حالا اقدام کنید
رزرو